Proteinglass

2014


En promenad följt av lite kvällsfika framför nya avsnittet av Game of Thrones

Vad behöver jag?
3 äggvitor
2 msk kvarg
1 msk kakao
En skopa proteinpulver
 
Hur gör jag?
Vispa äggvitan hårt, du ska kunna vända upp och ned på skålen utan att äggvitan rinner ut. Tillsätt sedan kvargen och vispa ut lätt. Ha sedan i kakaon och proteinpulvret (jag använde mig av Fitnessguru's One Whey Chocolate/Hazelnut). Vispa tills det blir en jämn smet. Häll sedan ned smeten i en glassmaskin och sätt på den tills glassen är färdig (har du ingen glassmaskin funkar det utmärkt att ha ned smeten i en bunke, ställa in i frysen och röra om var 10-15 minut tills rätt konsistens uppnåtts). :D Servera, toppa (jag toppade min med en halv chocolate chip cookie dough questbar), ät och njut! 

 
 
 
 
 



Amanda

Hej! Det såg väldigt gott ut :) måste man ha proteinpulvert i eller det fungerar bra utan? Har nämligen inget hemma, och blev väldigt sugen på att göra detta till ikväll :)

Svar: Funkar utmärkt utan! ;)
ffitnessfood.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?