Kakdegsbollar

2014


Har bakat lite mellanmålsgottis nu till det här schemat jag ska följa i fem veckor. Perfekt och supergoda!
 
 
Vad behöver jag? Blir 15 bollar
3 rediga skopor Fitnessguru OneCasein Cookie Dough proteinpulver
2 dl fibergryn
½ dl krossade linfrön
½ dl solrosfrön
½ dl pumpakärnor
½ dl kokosflingor
1 dl kakao
2 msk jordnötssmör
½ dl honung
2-3 dl vatten (beroende på konsistens)
 
Hur gör jag?
Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt sedan honung och jordnötssmör och blanda lite lätt. Häll i vatten tills rätt konsistens (tänk vanliga chokladbollar). Rulla sedan till bollar och ställ in i kylen. Ät och njut!
 
 
Näringsinnehåll (per boll):
Kalorier: 158
Kolhydrater: 9 g
Protein: 10 g
Fett: 7 g
 
 
 Är det någon som använder sig av appen "Lifesum" så har jag även lagt in detta receptet där. Sök på "cookie dough bollar" och titta efter den översta av dessa två bilderna (en portion = en boll av femton). :D 
 
 
 
 
 
 



marina

http://marinapalme.blogg.se

Låter och ser riktigt goda ut!


Kan man helt utesluta jordnötssmöret eller bör jag ersätta det med något? Och var i så fall? För jag är nämligen allergisk mot alla typer av nötter. :/

Svar: Du kan göra frösmör, skulle det funka? Mixa valfria fröer (linfrö, solrosfrö, pumpakärnor mm) till ett smör, tillsätt lite olja/salt :) Annars skulle det nog funka bra utan jordnötssmöret, prova dig fram! :D
ffitnessfood.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?