Nyttiga snickers

2014


Detta är ett tidsinställt inlägg då jag just nu står på skidorna ner för massa härliga backar. Tänkte dock att ni ville ha ett recept under tiden på mina underbart goda och nyttigare snickers? ;)
 
 
Vad behöver jag?
200 g mörk/sockerfri choklad
1 dl jordnötssmör
1 dl naturella jordnötter
 
Hur gör jag?
Smält chokladen och häll hälften i en matlåda täckt med bakplåtspapper. Värm de övriga ingredienserna i en kastrull på spisen (tillsätt mer jordnötter för mer krispighet eller mer jordnötssmör för mer krämighet). Bred ut jordnötsröran på chokladtäcket och ställ in det i frysen. När det yttersta lagret stelnat tar du ut lådan och häller på andra hälften av chokladen. Ställ in i kylen/frysen tills hela "kakan" har stelnat. Skär i bitar, ät och njut!
 
 
 
 
 
 



G I N A ~

http://kissen.se

Ser sjukt gott ut! :) Du råkar inte veta hur mycket kalorier det är i dom?

Svar: Har svarat på det i ett inlägg nu! :)
ffitnessfood.blogg.se


Jisses vad goda dem såg ut, måste jag baka någon dag :D

Svar: Vad kul, du får berätta vad du tycker sen! :D
ffitnessfood.blogg.se


Olivia

http://dnl.blogg.se

Hur många kalorier är det i dom :)?

Svar: Har svarat på det i ett inlägg nu! :)
ffitnessfood.blogg.se


SV: Ja absolut det ska jag :D


Anonym

Vad är det för choklad ? :-) vill gärna se bild och vart kan man köpa den?

Svar: Vanligt lindt mörk choklad som man kan köpa i alla mataffärer och mackar :)
ffitnessfood.blogg.se


Malin

Vad hade du för procent på den chokladen du använde? 95% ? :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?