Nyttiga chokladbollar

2014


Jag är kung i köket, jag vet. Fick för mig att prova slänga ihop några nyttiga chokladbollar. Perfekt nu till fredagsmyset. Är typ som gröt, fast i bollform. Har testat två gånger tidigare - ett recept blev helt ok och det andra blev gudomligt. Här har ni ett till perfekt recept på bollarna. 
 
 
Vad behöver jag?
1½-2 bananer
7 dl havregryn
2½ msk kakao
6-7 rediga matskedar jordnötssmör
1 äggvita
Riven kokos
 
Hur gör jag?
Släng ner allt i en skål och gå loss med händerna. Här får ni vara lite fantasifulla då konsistensen inte kan bli som önskat. Ta därför receptet med en nypa salt och kör lite improvisation över det hela. Rulla till bollar, rulla i kokos, in i kylen, ät och framförallt NJUT!
 
 
 
 
 
 
 



åh bra recept!
Kolla gärna in mitt inlägg med övningar för en snygg och vältränad rumpa:)
Hur som helst så hoppas jag att du får en fin dag!

Svar: Tack! :D Toppeninlägg för rumpan där! :) Ha en fin dag du med!
ffitnessfood.blogg.se


Elina

Blev det bara 3 st på det receptet? :)

Svar: Absolut inte! Men jag åt tre stycken just då :D dock kan man ju göra det till tre gigantiska bollar också om man skulle vilja det, jag gjorde mina bollar rätt så små så det blev ett gäng 10-20 st :)
ffitnessfood.blogg.se


Linnea

http://lkss.blogg.se/

Åh detta ska jag testa :D

Svar: ja vad kul! :)
ffitnessfood.blogg.se


Angelica

Går dom att frysa in eller håller dom några dagar i kylen? Tänker att banan ruttnar ju ganska fort.

Svar: Absolut, dom håller mycket längre i frysen (skulle gissa på några veckor). Jag gjorde mina i fredags och dom står i kylen, fortfarande inget tecken på att dom skulle vara dåliga. :D
ffitnessfood.blogg.se


Tilde

Har gjort dom tidigare och dom är supergoda! Dock hade jag inget jordnötssmör i då, kag förstår inte riktigt alla som äter det i nyttiga recept, innehåller det inte jätte mycket fett och kalorier?:) älskar att träna, och äta nyttigt men just med jordnötssmör förstår jag inte grejen med det:$

Svar: Jordnötssmör är ju toppenbra! Massa fett men av den nyttiga sorten. För att få bort fett måste vi ju äta fett, av den bra sorten. Jordnötssmör innehåller mycket kalorier och fett på liten mängd men jag skulle säga åt dig att sluta bry dig om kalorier för man fastnar lätt i dåliga vanor då. Fettet ska du inte tänka på, det är supernyttigt! Dock är ju ingenting nyttigt i för stor mängd :) så ät det om du gillar det (precis som att äta vanliga, saltade nötter vilket är nyttigt)! :)
ffitnessfood.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?