Nyttig glass

2014


Sitter här nu, ätandes på nyttigglass. Har gjort det några gånger tidigare och jag lovar er, det misslyckas aldrig. Konsistensmässigt är den som sorbet och smakmässigt är den underbar! Smakerna går att kombinera i all oändlighet. I min glass är basen banan och hallon, smaksättningen är blodapelsin och lime. Älskar!
 
 
 
Vad behöver jag?
En banan, valfria frukter/bär/grönsaker, vätska (jag använde limesaft och saft från en hel blodapelsin). Jag hade även i One whey vanilla/wild berries.
 
Hur gör jag?
Skär bananen i små "mynt" och frys in tills de är igenomfrusna. Lägg sedan alla ingredienser som inte är vätska i en bunke och stavmixa ihop så gott det går. Fyll sedan på med vätska efter konsistens (funkar superbra med vatten om man inte vill ha någon saft). Mixa, mixa, mixa. Servera, ät och NJUT!!!
 
 
 
 
 



Lina

http://systerkatt.blogg.se/

Ser gott ut! :)

Svar: Det var det också! :D
ffitnessfood.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?