Varför jag bytte ut Celsius mot Vemma

2014


Den bittra sanningen? Jag ska inte kasta skit på Celisus då jag tidigare varit ambassadör för drycken och flitigt druckit den. Jag vill bara dela med mig av mina kunskaper och erfaranheter. Jag tänker aldrig be er sluta dricka Celsius eller be er dricka Vemma istället. Jag kommer dock aldrig dricka Celsius igen.
 
För ca ett år sedan blev jag äntligen ambassadör för Celsius, drycken jag till en början älskade. Jag demade och fick gratis flak samt kläder. Livet var komplett, eller? Jag drack nästan en Celsius om dagen vardagar. Efter ungefär en halv månads tid började jag få magsmärtor och bli illamående. Jag trodde jag var sjuk. Fallet var inte så och jag fick till slut skakningar i hela kroppen och snurrig i huvudet. Hjärtklappningar förekom också.
 
Jag läste runt på internet mm. om Celsius, jag slutade omedelbart dricka drycken. "Hur kan något som sägs innehålla mängder av vitaminer och bra ämnen inte innehålla några kalorier?", "Hur kan den ge energi?". Jag hade aldrig tänkt så tidigare. Celsius innehåll kan nog diskuteras till oändligheten. Jag fick vilket fall höra att koffeinet och många andra ingredienser antingen är syntetiskt eller kemiskt framställt
 
Celsius skickar flitigt ut flak till vem som helst som har relativt många följare/läsare och har inte förnyat sitt sätt att marknadsföra sig på flera år, det behövs liksom inte. Folk är så "besatta" av att försöka vara nyttiga och postar mer än gärna en selfie med en kall Celsius i handen
 
Det är då därför jag har bytt ut Celsius till Vemma då Vemma innehåller kalorier och endast naturliga ämnen. Smakar fräscht, inte konstgjort, och gott. Finns studier från flera olika ställen (istället för som Celisus, flera studier men på samma ställe utan någon direkt referens). Näringsämnen och allt annat om drycken kan läsas HÄR samt att du kan köpa den HÄR om du är intresserad, eller maila mig för att få reda på hur du kan få ett gratis flak. [email protected]. HÄR kan du läsa mer om vad det innebär att börja jobba med Vemma.
 
Jag vågar inte riskera min hälsa mer, min hälsa är inte värd ett gratis flak och något linne med en Celsius-logga. Glöm inte att jag inte kastar skit, jag tyckte drycken var riktigt god och det var kul att vara ambassadör för dom. Men aldrig merBer er läsa DETTA inlägg om Celsius.
 
 
/Elin



Anonym

Fast nu är det ju så att du skrev du nästan drack en om dagen. Då är det självfallet att du kan må som du gjorde, tillverkarna av celsius har flera gånger gått ut med att man inte ska dricka en om dagen utan dricka med måtta. Celsius är inte mindre bra på något sätt. Inget hat eller så mot dig nu! Inlägget var bra skrivet och bloggen är super bra, men bara en tanke! kram1 :)

Svar: UNGEFÄR en om dagen på VARDAGARNA (ibland 2 i veckan, ibland mer). :) Gå till en kunnig läkare inom detta område och fråga denne om Celsius :) Jag har hört från vänner som endast druckit en första gången som fått hjärtklappningar.. :/ kram!
ffitnessfood.blogg.se


Anonym

Hej!
Jag igen som kommenterade tidigare.
Tråkigt att läsa men det är från person till person tror jag då. Man ska ju inte dricka om man är känslig mot koffein heller :)
Skönt du bytte iaf, jag tänker inte sluta dricka! Tack för du svarade, kram

Svar: Nej, men jag är inte känslig mot koffein och självklart är det från person till person. Jag uppmanar ingen till att sluta, jag ville bara INFORMERA som jag skrev. Njuta av Celsius om det är vad du vill! :) Kram
ffitnessfood.blogg.se


Jennifer

http://jjennaa.blogg.se

Tack för detta inlägg! Jag har bara druckit celsius en gång och blev helt chockad när jag märkte hur pigg jag blev och att hjärtat började slå mycket fortare. Men efter detta inlägg blir det så att jag troligtvis aldrig mer dricker en celsius igen, men måste testa vemma som du skriver om! :)

Svar: Ja, jag trodde det var BRA att pulsen höjdes och hjärtat slog fortare. Nu i efterhand vet jag att det inte var bra och jag är glad att jag slutat med Celsius. Åh, vad roligt. Du får berätta vad du tyckte om Vemma när du smakat, okej? :D
ffitnessfood.blogg.se


Lisa's healthspo

http://www.healthspo.shapemeup.se

Så himla bra skrivet!! Jag har aldrig köpte en celsius och kommer heller aldrig göra det! De innehåller nämligen sucralose vilket är otroligt miljöfarligt EFTER att det passerat människokroppen som det inte höt påverkar. ur själviskt är inte det?! Så det jag vill säga med det hela är att you go girl!! Skippa alltid celsius!!! :)

Svar: Exakt. Fick höra "det är helt naturligt utvunnet ur vanligt socker som endast passerar kroppen". Det dom inte sa var att det inte är någonting som kan ta upp sukralose = vad FAN finns det i det som kroppen stöter bort? :)
ffitnessfood.blogg.se


Catta

Hejsan!
Jag får inte grepp om vilken Vemma dryck som skulle passa mig. Har druckit Celcius men fick magproblem av den. Vill nu prova Vemma. Men vart kan jag köpa dem? Finns dessa i butiker? Har inte hittat dem. Bara på bloggar. Jag vill gärna testa olika smaker och köpa dessa. Jag behöver mer energi ,starkare hud, naglar och få en balans i kroppen... Så hoppas ni kan hjälpa mig. Maila mig gärna! MVH Catta


Elin

Bra skrivet! Första gången jag drack celsius fick jag 30 minuter in i träningen avbryta den pga hjärtklappningar, illamående och yrsel. Sen har jag aldrig vågat dricka den igen.


Gaby Khalaf

Hej catta, här kan du beställa produkter från vemma gabrielkhalaf.vemma.eu/







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?