frukosttips

2014



latest on instagram (fitnessbyerica)
 
Som ni antagligen hört förut så är frukost den absolut viktigaste måltiden på hela dagen då du inte ätit på flera timmar och måste få i dig något bla. Men vad ska man då äta för att få i sig rätt saker? Protein är mycket viktigt vid frukosten så du håller dig mätt, åt endast havregrynsgröt med frukt förut och det va inte alls bra enligt min pt och det förstår jag nu eftersom det inte innehöll något protein och bara kolhydrater. Men om man gör proteingröt så får du ju proteinen från proteinpulver men eftersom jag inte använde det så var det mindre bra. Nu har jag kommit in i en period där jag äälskar yoghurt och äter det till frukost varje dag. Det är enkelt och även nyttigt. 

Det gäller att du väljer rätt yoghurt också, för alla yoghurtar är inte nyttiga alls och innehåller jättemycket socker. En naturell yoghurt med lite fettprocent är superbra då det är mer protein i magra yoghurtar, men för att få i dig ännu mer protein som är viktigt så häll i en deciliter av kvarg eller keso. Till det brukar jag använda mig av frysta hallon & lite banan. Har även börjat använda lite skivade nektariner i bara för att lyxa till det! 
 
Jag älskar att ha musli till yoghurten och har alltid det i, det tycker jag hör till! Jag gör alltid min egen musli och då vet jag också exakt vad som är i. Men pauluns har grymt bra & goda flingor/musli som innehåller massa goda saker! 
 
Detta är vad jag brukar använda! 
/ Erica



Emelie

http://signeratemelie.blogg.se

Jag gjorde precis som du förut, bara havregrynsgröt och ibland lite socker eller sylt till... Haha! Nu tänker jag alltid: kolhydrater + protein + fett för en perfekt måltid och det har gjort mig så mycket piggare!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?