Utbildning & träning

2014


Godkväll kära ni som fortfarande läser trots att båda vi är dåliga på att uppdatera. Jag kom i alla fall precis hem från en skönt pass för biceps, triceps och axlar samt avslut med mage. Blev lite olika muskelgrupper då träningen kommer vara lidande denna och nästa vecka. Jag är i skolan från 9.30-15.30 och jobbar sen direkt efter fram till 22.15. Så... Ja. Plus mina kostschema-kunder. :)
 
Såhär såg det ut:
Uppvärmning promenad till gymmet
Axelrullningar och böjningar/stretch för armar 10x3
Militärpress 12x3
Upprätt rodd10x3
Front raise + lateral raise 5+5 x3
Bicepscurl i cable 12x1, 6x1, 8x1
Bicepscurl med stång mot vägg 5 halva nere, 5 halva uppe, 5 hela x2
Koncentrationscurl 10x3
Tricepscurl 10x1 8x1
Tricepsdrag med rep 10x1, 8x1, 4x1
Dips + tricepsarmhävning 10x3
Promenad från gymmet
1 min plankan
Cirkelpass: crunchers - reversed crunchers - sneda crunchers 30 sek/övning x3
Imprint, till skakningar x3
Plankan med enbentslyft + stabilitetstest
Stretching/övningar för hållningen
 
Tänkte även berätta om dag 2 på PT-utbildningen. Den gick bra. Vi började med att få se en hel del övningar, mest för ben. Även aktiv och komplex träning. Därefter satte vi ihop ett eget träningsupplägg med dessa delar och coachade varandra igenom. Sen kom coren på tur. Samma där med att vi skulle coacha, vara en pt, för varandra igenom övningarna. 
 
Mitt (och min gruppmedlems) upplägg såg ut såhär (bortsett från core):
Step-ups
Jogg på stället
Squat med militärpress
Jumping Jacks
Utfall med hammercurl
Höga knän
Squats
Hoppa rep
Enbenssquat
Twisthopp
Alla övningar gjordes 30-40 sek. Kort med intensivt, det blev svettigt vill jag lova.
 
Nu ska jag krypa ner i sängen, imorgon väntar en ny dag. Anatomi, fysiologi och massa jobb. Måste därför vara utvilad. Uppdateringen kommer bli bättre om typ två veckor, jag looooovar. 
/Elin



Lisa's healthspo

http://www.healthspo.shapemeup.se

Verkar riktigt gött!! :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?