I bilen

2014


Godmorgon! Sitter nu i bilen sen en halvtimme tillbaka så nu är jag påväg hem! Superbra dagar har vi haft med vandring och downhill. Mycket att se. Så vackert här. 

Frukosten i stugan. 

/Elin



Vad gott det ser ut!
Titta gärna in på min blogg www.healthymaja.devote.se, kram :)


Jennifer

http://jjennaa.blogg.se

Hej! Jag har precis börjat träna på gym efter att ha kört hemmaträning med lite olika redskap ett bra tag nu. Eller ja, jag körde första passet idag med min kompis och det gick grymt bra och kändes verkligen rätt! Men när det gäller fria vikter och så, så har jag en liten fråga... Testade nämligen marklyft och körde runt 40-50 kg. Jag är en tjej på 14 år, väger väl ca. 52 kg kanske? Vet inte faktiskt hehe men jag undrar nu, är det lagom tycker du att köra på de vikterna i min ålder, nu i början? Vill verkligen inte skada mig och speciellt inte ryggen som jag vet är lätt med fria vikter. Hade ingen instruktör eller så idag men det kändes helbra när jag väl var där och körde för det kändes i rumpan som man vill men när jag kom hem så varnade pappa mig och jag började fundera lite på om man ska helt vänta med fria vikter något år men samtidigt så vill jag verkligen köra med fria vikter och gärna utvecklas och köra tyngre och tyngre.



Så vad tycker du är bäst? Att vänta med fria vikter och mest köra maskiner, köra lättare, samma som jag körde nu, eller ännu tyngre om ett tag? Är det farligt tror du?

Kraam

Svar: Så länge du kör med rätt teknik och inte får ont (mer än att det bränner, som det ska göra) så är det ingen fara. Du kan skada dig i maskiner också.

Jag tycker att du ska köra på precis som du vill, med fria vikter. Men ha gärna någon med dig som kan kontrollera tekniken så att du inte skadar dig. Kör du själv kan du sänka vikterna en aning tills du har fått in en bra grundteknik. Höj inte vikterna förns du har tekniken.

Du ska inte vara orolig för att skada dig så länge du har en bra teknik och tänker på vad du gör.

Lycka till!
Kram Elin
ffitnessfood.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?