Ärligt inlägg

2014


Vad är lycka för dig?
 
Lycka för mig är att vara frisk och må bra, fysiskt och psykist. Jag tror nog att vi alla någon gång fastnat i vikthetsen och kännt att vi inte riktigt räcker till dagens ideal. Hemskt, men sant. Jag kände att jag var tvungen att ha ett mellanrum mellan låren för att vara älskad, att jag var tvungen att ha en rak och platt kropp för att kunna passa in. Det var en av anledningarna till att jag började träna. Jag åt mycket mindre och kunde inte äta vit pasta ex. Det blev man ju tjock av?... trodde jag. 
 
Jag sprang bara i början av mitt "nya liv", träningslivet. Sprang hela tiden och åt hyfsat lite. Blev jag lyckligare? Knappast. Jag blev aldrig "sjuk" eller någonting sådant mer än att jag mådde rätt så dåligt psykiskt. Jag kände fortfarande att jag inte var tillräcklig. Är det inte hemskt? Alla bilder som läggs upp på instagram och tumblr ex provocerade mig så mycket. Jag trodde att man skulle äta en kyckligfilé om dagen och träna kondition två gånger om dagen. Så långt gick det aldrig.
 
Jag är så himla glad att jag själv insåg att det inte finns någon lag på hur man "ska" se ut. Jag fann lyckan i livet att inte bry mig om hur jag ser ut varje dag. Det kommer alltid komma dagar då man tror att man är fetast respektive smalast i världen. Det är bara att inse. Men idag så skiter jag i hur andra människor ser ut, jag jämför mig inte längre för jag vet att jag aldrig kommer kunna se ut som någon annan. Jag har andra gener, annan kroppsform och andra mål. Det är så mycket som spelar roll. 
 
Mina lår går ihop och jag har vackra kurvor, jag är inte mindre värd för det. Jag älskar mig själv och min kropp. Den fungerar som den ska och den är hälsosam. Den är stark och vacker. Jag önskar att fler människor skulle kunna inse hur lyckligt lottade vi kan vara. En kropp som fungerar, ben som tar oss dit vi vill och armar som ger oss vad vi behöver. Är det inte fantastiskt? Vad spelar det då för roll om du väger 1 kg extra men mår bra? Hälsa är sååååå mycket mer än vad vågen säger och hur vi ser ut. Hur mår du psykiskt? Hur mår din kropp? Fungerar den? 
 
Jag ställer dig frågan igen: Vad är lycka för dig?
 
/Elin



Jennifer

http://jjennaa.blogg.se

Så himlans bra skrivet! Hade också en ''inte lika bra''-start i hälsovärlden som dig. Hittade ett meddelande jag skrivit till mig själv för 1½ år sedan, hemskt var det helt ärligt men det jag verkligen snubblade på var meningen ''gör det för att alla andra ska tycka att du är skitsnygg''... Snacka om att inte ha funnit meningen med träning och hälsa än! Är sååå glad att jag äntligen funnit lyckan inom träning och hälsa och vet vad som faktiskt är så underbart :D Jag håller helt klart med dig till 100%!

Svar: Tack snälla! :D
ffitnessfood.blogg.se


Verkligen bra skrivet! Det är precis som du säger, hälsa för mig är att må bra och det är ju självklart lycka om man gör det! :)


Robex Lundgren

http://ghgumman.blogg.se/

Söt







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?