be happy with yourself

2014


L Y C K L I G
 
Jag har nu vart utan träning en längre period bara för att jag inte har någon motivation till det och när jag tänkt på det under senaste veckorna så har jag bara tänkt ''åh vad jobbigt'' & ''jag har ingen lust alls''. Jag har då inte tvingat mig till gymmet utan jag har legat kvar i min säng eller hängt med mina kompisar istället. Det har vart grymt skönt att kunna släppa både träningen & maten för ett tag. 
 
Det kan bli lite mycket av all denna hets med träning & hälsa, då kände jag bara för att koppla bort det å se till att jag mår bäst i stunden. Jag har sedan märkt att jag mår bäst av mina rutiner, bra mat & träningen så det ska bli riktigt skönt att komma tillbaks till det nu när jag är taggad på att äta hälsosamt, träna & må bra.
 
Jag trodde att sommaren skulle bli en riktig träningssommar, men jag hade fel. Jag har haft så många resor & äventyr så har inte vart hemma och kunnat hålla mina rutiner osv. Även det har vart skönt att kunna koppla bort från detta. Jag tror att alla behöver ha perioder där man inte bryr sig speciellt mycket och kopplar bort ångesten för att se liksom.
 
Jag har upptäckt att skräpmat, inga rutiner & ingen träning gör bara dåligt för mig. Men min själv & jag har aldrig mått bättre. Så jag tänkte nu när jag har haft min lilla onyttiga period så kan jag gå tillbaks till de vanliga och att själen fortfarande följer med lika glad & lycklig. Nu menar jag inte att jag ska gå tillbaks till någon diet där jag inte äter några sötsaker eller annat onyttigt utan jag säger att jag kommer gå tillbaks till mitt vanliga liv. Där jag äter hälsosamt & unnar mig sötsaker ibland för det är då jag mår bäst!!

Jag tycker att alla ska exprimentera och undersöka hur sin kropp reagerar på allting och lära er att kunna släppa loss allting & all dess ångest som många jag vet får. Du ska vara glad över ditt liv och inte tvingas till massa olika saker som du inte vill göra, för det gör inget lyckligt liv? Right?
 
Jag ville bara få ur mig detta och försöka få i er lite vett, vad tycker ni om all denna hets och dieter osv? :) 
/Erica
 



Håller med dig, för mig fungerar det bäst att träna å äta bra i en period sen måste jag liksom lata en massa i en par dagar och sen sätter man igång igen :)


MATILDA

http://matildays.se

så härlig bild :D


lina

Jag tycker det är jättesvårt att hitta en balans. Om jag inte tränar som jag planerat, eller äter något som jag inte planerat kan jag bli helt sänkt i några dagar. Jag vill så gärna känna som dig och tycker det du skriver är så sant och bra, men jag kan inte ta till mig det då tankarna bara säger att jag inte är tillräckligt smal/tränad för att kunna slappna av än. Det är svårt.

Svar: Jag förstår dig så grymt mycket, tänkte/kände precis som dig för ett tag sen det tar ett tag innan man kan släppa det & nästan ally handlar om att va säker i sin egen kropp & förstå att man är vacker som man är. Kämpa på gumman, jag tror på dig! / erica
ffitnessfood.blogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?