Q/A - Jag minskar inte i vikt längre

2014


Fick en fråga på min mail där en tjej skrev såhär:
 
Jag tänkte att jag tar upp detta i ett blogginlägg då det är många som gör "felet" precis som Gabrielle i denna situation. Hon äter bra och tränar bara (tolkar jag det som) kondition. Rätt så mycket dessutom. Så vad gör hon för "fel" då? Det är inte det att hon unnar sig då och då som hämmar viktnedgången. Det är variationen. Hon kör endast kondition. Precis som jag tog upp i DET HÄR inlägget så behöver vi styrketräna också. När man styrketränar så bygger man upp musklerna (det behöver inte vara synbart). Desto mer muskler du har, desto mer förbränner du. Alla ni som stirrar er blindt på mat och kör kondition sju gånger i veckan. Du kommer inte gå ned i vikt av det, om det nu är ditt mål. Konditionsträning bryter ned musklerna och styrketräning bygger upp musklerna. Lägg in två till fyra styrketräningspass och du ska se att du är tillbaka på banan igen. Lycka till!
 
/Elin



emelie andersson

http://emeliiiiieandersson.blogg.se

sv: åh vad härligt :) jag har precis varit hos frissan, sen till stallet :D dudå?


åh, bra svarat!!! önskar att fler tjejer "vågade" styrketräna och framförallt lyfta tungt, alldeles för många som tror att dom kommer se ut som muskelberg efter bara nån månad om man kör tungt!!


jonna

http://jonnaalm.blogg.se

okej, så bra :) Jag hade också en mycket bra helg!


jaa verkligen! man kan äta allt, men inte alltid! :P personligen äter jag inte så mycket pasta och bröd, men det är mest för att jag får ont i magen. Då får man hitta andra sätt att få i sig kolhydrater, jag äter t.ex. havregryn varje dag :) självklart beror kosten mycket på vad man har för mål, men det är tråkigt med folk som har fått helt fel uppfattning kring både styrketräning och kost :/ gillar bloggen starkt btw :) kram







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?