EN LITEN BIT ASIATISK

2014


 
Jag totalt älskar att laga mat utan recept, det kan verkligen bli hur som helst & det gillar jag! Tänkte då dela med mig av receptet så gott jag kan då jag inte alls går efter mått eller så. 
 
Du behöver: 
- 1 kycklingfilé
- ½ dl råris
- asiatiska grönsaker (jag använde mig av frysta grönsaker, asiatsk wok)
- morot
- kvarg 
- soltorkade tomater
- kryddor (salt, vitlökskrydda, peppar)
- citron
- sambal oelek
- soya 
 
Hur gör du? 
- lägg in kycklingen & morotsbitar i ugnen på ca 250grader.
- koka riset
- stek grönsakerna & morötterna i olivolja
- klipp/skär soltorkade tomaterna till lite mindre bitar och häll i det bland grönsakerna
- skär kycklingen i lite mindre bitar (kan man även göra innan för att det ska gå fortare) & häll i både kycklingen och riset.
- stäng av plattan men fortsätta att röra om, jag använde ca en liten sked med sambal oelek & lite soya för lite smak. Dränkte sedan allting i citron på tallriken xd
- såsen: 1 dl kvarg, lite salt, vitlökskrydda, peppar & citronsaft
 
Använd dig av naturell kvarg istället för gräddfil för en nyttigare & mer proteinrik sås. Jag älskar sås och äter mycket av det så kvarg funkar alldeles utmärkt! Hoppas det inte blev allt för krångligt och dåligt förklarat men testa er fram så lovar jag att det kommer bli bra! :D 
 
/ Erica



Michailas - träning, hälsa och studentliv

http://michailas.blogg.se

Åh va gott det såg ut! :D


Isabelle

http://bells.blo.gg

Ser riktigt gott ut!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?